Weboldal készítés és karbantartásának költségei

Sokan félnek attól, hogyha egy saját weboldalt szeretnének, az bizony súlyos költségekkel fog járni!De miből is tevődik ez össze? Nézzük meg egy kicsit bővebben, hogy mire számíthatunk weblap tervezés és készítés alkalmával. A költségeket szétbontva, ennek egyik része technikai költség mint például a tervezés, aztán a többi a honlap elkészítése,a továbbiakban annak karbantartása, valamint népszerűsítésének a költsége. Ehhez mindenképp szükséges szakértelem és az az időráfordítás, amennyit a szakember dolgozik rajta, ezt kell megfizetnünk, hogy olyan weblapunk legyen, amilyet megálmodtunk.

HONLAP FIX KÖLTSÉGEI

Egy Domain név mint például a cegnev.hu ára 1.500-5.000 Ft/év. Erre azért is van szükség, mert így bekerülünk a nemzetközi regisztrációs adatbázisba és ezzel az összeggel egyenlítjük ki a nyilvántartás költségét. Ezt évente egyszer kell általában kifizetnünk. Az ár azonban attól is függ, hogy milyen nevet szeretnénk regisztráltatni magunknak, és melyik céghez fordulunk ezzel. De miért is van szükség Domain névre? Ez azért nagyon fontos, mert ennek alapján fogják a weboldalunkat megtalálni az interneten böngészők.

Azt mindenképp el kell mondanom, hogy ha magyar nevet választunk, tehát .hu végződéssel, akkor az olcsóbb lesz, mintha külföldi .com, .co.uk, .eu, és más hasonlóakat szeretnénk.

Tárhely 0-20.000 Ft/év

Az a szolgáltató, aki tárolja az adatainkat és vállalja, hogy a nap bármely szakában elérhetővé teszi számunkra,szintén költséget számol fel ezért a tevékenységéért. Viszont cserébe a weboldalainkat,sőt a céges levelezésünket is ők tárolják, valamint ftp-n is tudunk adatokat továbbítani. A fizetős tárhelyeken kívül, vannak manapság ingyenes tárhelyek is, de azt javaslom, hogy inkább ezeket kerüljük a honlapunk biztonsága érdekében,mert ezekért a szolgáltató ugyanis nem vállal garanciát. Tehát ha biztonságos weboldalt szeretnénk, mindenképpen érdemes a tárhelyre áldozni.

Felmerül az a kérdés is, mikor tárhelyet szeretnénk, hogy milyen árakkal kell számolnunk. Persze ez sok mindentől függ, például milyen a szolgáltatás minősége, ezalatt gondolok arra, hogy mekkora a sebesség, milyen a biztonsága, vagy milyen egyéb lehetőségekkel rendelkezik. Ha csak egy átlagos weboldalra van szükségünk akkor elég lehet egy 10-20.000 Ft közötti csomagot választanunk, ha ettől olcsóbb akkor ott már lehetnek menet közben gondok vele, például lassú az oldal, vagy elavult maga a technikai háttér, esetleg nem elérhető az ügyfélszolgálat, mikor szükségünk lenne rá.  A weblap készítés során, ha láthatóan egy honlapon nagyobb forgalom várható, akkor érdemes egy drágább tárhelyet választani, esetleg egyedi szervert, aminek a díja már elég borsos, akár több százezer forint is lehet.

Végül is ezek a költségek amikkel számolnunk kell ha például az üzleti weboldalunkat szeretnénk elkészíttetni. Azonban a az oldalt, tartalmilag és technikailag is rendszeresen karban kell tartani. Ha saját magunk ezt nem tudjuk elvégezni, vagy ismerőseink között sincs aki segíteni tudna, akkor jöhet az, hogy egy szakember segítségét kell igénybe vennünk, persze ellenszolgáltatásért cserébe, akire rábízhatjuk ezt a munkát.

MILYEN “VÁLASZTHATÓ” KÖLTSÉGEK LEHETNEK HONLAPUNK KÉSZÍTÉSEKOR?

Elkészítés
Amennyiben már megszereztük a tárhelyet és a domain nevünk is megvan, akkor kezdődik az igazi munka!
Ekkor általában egy olyan üzenetet fogunk kapni, hogy a “honlap készítés alatt” van. Különböző fázisokból áll az elkészítése, már maga a keretrendszer is elég sokba kerül. Ha saját, személyre szabott, egyedi fejlesztésűt szeretnénk, az természetesen drágább lesz, de jobb is az ingyenes változatoknál. Mert igaz vannak egész jól működő ingyenes keretrendszerek, mint például a wordpress, a joomla,a drupal, stb.), de itt is egyes funkciók beépítéséért fizetnünk kell külön.

HONLAPKÉSZÍTÉS MENETE

  1. Oldalterv (Lényeges előre megtervezni, hogy mi szerepeljen rajta és mi hol, illetve hogyan legyen megtalálható).

  2. Design (Szintén fontos, hogy hogyan nézzen ki a honlapunk. Milyenek legyenek a színek, betűk, a fotók, vagy a
    különböző látványelemek, sliderek, videók, esetleg az egyedi grafikák, amiket elhelyezünk rajta.

  3. Tartalom generálás (Szövegek, videók, képe, info grafikák.)

  4. Ellenőrzés (Ha kész a weblap, akkor érdemes az egészet újra átnézni, hogy meggyőződjün róla, minden rendben van-e.)

  5. Aztán jöhet a létrehozás (site build) ekkor már látható, hogy tényleg kész vagyunk és használható az oldal.

  6. A tesztelés folyamán még tudunk ha szükséges apróbb igazításokat és kisebb módosításokat végrehajtani.

  7. Ha ezek után úgy lájuk, hogy minden rendben működik,már nincs más dolgunk, mint az utómunkák elvégzése. Ennek során be kell regisztrálnunk a google és a többi,hasonló keresők rendszereibe, hogy megtalálhassák az elkészült honlapunkat. Mindenki azt szeretné, hogy gyors is legyen a weboldala, ezért mindenképp szükséges az egész leoptimizálása is.

Felvetődhet az a kérdés sokakban, hogy érdemes e ennyi időt rászánni? Ha azt szeretetnénk elérni, hogy egy minőségileg is kifogástalan oldalunk legyen, akkor mindenképp megéri az időráfordítás.Esetleg a fázisok menetében tudunk spórolni úgy, hogy egymásba olvaszthatunk egyes fázisokat.Egy egyszerűbb weboldalt már szinte rutinszerűen el tud készíteni egy gyakorlattal rendelkező weboldal készítő szakember.Ám ez is elég sok időt igényel, mire elkészül és elmondhatja, hogy miden a megfelelő helyen működik rajta. Ha valaki egyéb extra dolgot kér, akkor növekszik az elkészítés ideje is.
Lehet már kész sablonokat is kapni, ami megkönnyítheti a dolgunkat, és árban is kedvező, de nem biztos, hogy ezt tudjuk a saját cégünkre vonatkoztatva alkalmazni, mert eltér a profilunktól.

TARTALOM KEZELÉS

Mit is jelent ez? Ha elkészült a honlapunk, gondolnunk kell arra is, hogy folyamatosan újítani kell rajta a tartalmat majd. Ugyanis ha azt szeretnénk, hogy minél többen megnézzék nem lehet változatlanul hagyni esetleg évekig, mert akkor már senki nem lesz rá kíváncsi.
Sokszor már az is elég, ha egy fotót, vagy szöveget megváltoztatunk,vagy akciókat hirdetünk meg rajta.De több látogatót vonzhat az is az oldalunkra, ha például időnként a cégünkkel kapcsolatos fontos és informatív cikkeket rakunk fel.
Ezekkel elérhetjük azt, hogy többen látogatnak majd el a weboldalunkra, és így másoknak is ajánlani fogják, ha az ott látottak elnyerik a tetszésüket, ez egyben kiváló reklám is a honlap üzemeltető számára.

TECHNIKAI KARBANTARTÁS SZÜKSÉGESSÉGE

Ez az a kérdés, amiben általában nem értenek egyet az emberek!Van aki úgy gondolja,hogy elkészült a honlapja, és a továbbiakban már saját maga is el tudja végezni a karbantartását. Mások szerint viszont fontos, hogy ezt rendszeresen egy gyakorlott szakember végezze el! Ezért én azt ajánlom mindenkinek, hogy eleve olyan weblap készítőt válasszon a munkára, aki felelősségteljes, bármikor el tudjuk érni, ha gondunk adódik, és garanciát vállal az elvégzett munkáért! Valószínű, hogy ezt nem ingyen fogja elvégezni, de ennyi ráfordítást mindenképp megér, de ezt mindenkinek saját magának kell eldöntenie.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA HASZNÁLATA

Ha már minden kész és remekül működik, akkor sem dőlhetünk hátra! Jól néz ki a weboldalunk, folyamatosan kerülnek rá új tartalmak, de még sincs annyi látogatónk, mint amennyit szeretnénk és előre számítottunk rá. Mi lehet a gond? Nem tudnak róla az emberek? Ekkor lesz szükségünk a közösségi média használatára! Ilyen például a Facebook, a Twitter,az Instagram, hiszen ha ezeket használjuk a leendő látogatóink figyelmének a felkeltésére, hatékonyabban meg tudjuk sokszorozni a látogatóink számát és ezzel akár több ügyfelet is szerezhetünk a cégünk, vállalkozásunk számára.

Viszont ez is olyan terület lehet, ahol könnyen el tudunk bukni, ha nem megfelelően “reklámozzuk” az oldalunkat. Jó tanácsként el tudom mondani, hogy ezt is bízzuk inkább olyan szakértőre, aki nap mint nap ezzel foglalkozik, tehát jártas ebben a témában.

2018-12-27T13:47:30+00:00